Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

22.10.2017 | Sonderheft 1/2018

Quality & Quantity 1/2018

Teacher opinions regarding the perception management levels of school administrators

Zeitschrift:
Quality & Quantity > Sonderheft 1/2018
Autoren:
Ali Aktepebasi, Zehra Altınay, Gokmen Dagli

Abstract

The purpose of this research is to determine the levels and use of perception management by school administrators. The study group consists of teachers working in Private Primary School and Secondary Schools affiliated to the Ministry of National Education in Nicosia, the Turkish Republic of Northern Cyprus in the 2016–2017 academic year. The sample of the study is composed of 282 teachers representing the universe selected by the method of easy reachable case sampling. As a means of collecting data in the survey, “Personal Information Form” by Kline (An easy guide to factor analysis, Routledge, New York, 1994) and “Manager Perception Management ent Scale” developed by Uylas (Yönetici Algı Yönetimi Ölçeği, Türkiye Ölçme Araçları Dizini, 2017a, Okul Yöneticilerinin Sosyal-Duygusal Eğitim Liderliği ve Algı Yönetimine İlişkin Öğretmen Görüşleri, T.C. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu, 2017b) was used. The obtained data were analyzed in an analysis program. In the research, the values of perception management use levels of managers according to teacher opinions were examined. According to the results and comments obtained from the research, some of the proposals developed for researchers and educators working in the field of education management are as follows. Towards practical; trainings can be given on how school administrators can use perception management for successful perception management practices in educational organizations. In interviews to select school administrators, choosing school administrator with high perception management skills can be prioritized. Towards newstudies; including multidimensional evaluation of all elements of educational organizations such as managers, parents and servants in new researches to be conducted and comparison of teachers ‘and administrators’ views. This study has brought out suggestions that can be implemented in other stages of education.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Sonderheft 1/2018

Quality & Quantity 1/2018 Zur Ausgabe

Premium Partner

BranchenIndex Online

Die B2B-Firmensuche für Industrie und Wirtschaft: Kostenfrei in Firmenprofilen nach Lieferanten, Herstellern, Dienstleistern und Händlern recherchieren.

Whitepaper

- ANZEIGE -

Wieviel digitale Transformation steckt im Informationsmanagement? Zum Zusammenspiel eines etablierten und eines neuen Managementkonzepts

Das Management des Digitalisierungsprozesses ist eine drängende Herausforderung für fast jedes Unternehmen. Ausgehend von drei aufeinander aufbauenden empirischen Untersuchungen lesen Sie hier, welche generellen Themenfelder und konkreten Aufgaben sich dem Management im Rahmen dieses Prozesses stellen. Erfahren Sie hier, warum das Management der digitalen Transformation als separates Konzept zum Informationsmanagement zu betrachten
und so auch organisatorisch separiert zu implementieren ist. Jetzt gratis downloaden!

Bildnachweise