Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

24.03.2020

Teachers’ digital literacy and digital activity as digital divide components among basic schools in Ghana

Zeitschrift:
Education and Information Technologies
Autoren:
James Sunney Quaicoe, Kai Pata
Wichtige Hinweise

Publisher’s note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

This survey-based study explores the nature of Digital Divide among Ghana’s basic (primary and junior high) schools from the perspective of Teachers’ Digital Literacy and their usage of digital technologies in school. The ICT-enhanced Teacher Standards for Africa (ICTeTSA) Framework comprising digital attitude, knowledge, skills and application components was used for measuring the perceived Teacher Digital Literacy, while, the European Union’s rubrics for measuring ICT frequency in schools was adopted for estimating the extent of teachers’ digital technology usage/activities. The study covered six districts in Ghana with 233 teachers (n = 233) sampled from 45 schools. Based perceptions of the Teacher Digital Literacy two significantly different Digital Divide clusters were found among schools that diverged based on the teachers’ digital application component of Teacher Digital Literacy. While, most schools teachers claimed an above average level of Teacher Digital Literacy; however, more than 50% of the schools are digitally proactive. Suggesting that teachers appear not to be actually using ICT tools and digital resources for professional practice. The cluster of schools differentiated by the extent of digital activities (TDA) were performed weekly. The study reveals several critical issues of teachers’ digital empowerment for technology in Ghana’s basic schools, of which school-based management (SBM) governance be adapted to address them.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Maschinenbau + Werkstoffe




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Premium Partner

    Bildnachweise