Skip to main content

2018 | OriginalPaper | Buchkapitel

Teaching Argument Diagrams to a Student Who Is Blind

verfasst von : Marc Champagne

Erschienen in: Diagrammatic Representation and Inference

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

This paper describes how bodily positions and gestures were used to teach argument diagramming to a student who cannot see. After listening to short argumentative passages with a screen reader, the student had to state the conclusion while touching his belly button. When stating a premise, he had to touch one of his shoulders. Premises lending independent support to a conclusion were thus diagrammed by a V-shaped gesture, each shoulder proposition going straight to the conclusion. Premises lending dependent support were diagrammed by a T-shaped gesture, the shoulder premises meeting at the collar bone before moving down to the belly button. Arguments involving two pairs of entailments were diagrammed by an I-shaped gesture, going from the collar bone to a mid-way conclusion above the abdomen before travelling to the final conclusion at the belly button. The student’s strong performance suggests that placing propositions at different locations on the body and uniting them with gestures can help one discern correct argumentative structures.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
3.
Zurück zum Zitat Peirce, C.S.: Collected Papers. Harvard University Press, Cambridge (1931–1958) Peirce, C.S.: Collected Papers. Harvard University Press, Cambridge (1931–1958)
6.
Zurück zum Zitat Gardner, H.: Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences. Basic, New York (2011) Gardner, H.: Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences. Basic, New York (2011)
Metadaten
Titel
Teaching Argument Diagrams to a Student Who Is Blind
verfasst von
Marc Champagne
Copyright-Jahr
2018
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-91376-6_81

Neuer Inhalt