Skip to main content

2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

Teaching Mathematics in STEM Education

verfasst von : Ion Mierluş-Mazilu, Fatih Yilmaz

Erschienen in: Mathematical Methods for Engineering Applications

Verlag: Springer Nature Switzerland

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Teaching mathematics in STEM education is a vital component of developing students’ analytical thinking, problem-solving skills, and logical reasoning abilities. To effectively teach mathematics in STEM, educators should employ strategies such as active learning, integration of technology, problem-based learning, differentiated instruction, cross-disciplinary connections, visualization, real-world applications, collaborative learning, formative assessment, and cultivating a growth mindset.
The integration of technology plays a significant role in enhancing mathematics instruction. Educators can utilize interactive software, graphing calculators, spreadsheets, online resources, virtual manipulatives, coding and programming, online collaborative platforms, data visualization tools, virtual reality, augmented reality, online tutorials, and videos to engage students and deepen their understanding of mathematical concepts.
By incorporating technology, teachers can provide dynamic visualizations, simulations, and interactive activities that enable students to explore multiple representations of mathematical ideas. Technology tools also support data analysis, graphing, problem-solving, and collaborative learning experiences. Furthermore, technology facilitates real-world connections and applications of mathematics, helping students recognize its relevance in various STEM fields.
Overall, the integration of technology in mathematics instruction empowers students to actively participate in their learning, visualize abstract concepts, solve complex problems, and develop essential mathematical and STEM skills. By incorporating these strategies, educators can create a dynamic and engaging mathematics learning environment that prepares students for future STEM pursuits.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Burrill, G., Allison, J., Breaux, G., McClain, K.: Teaching Mathematics in the 21st Century: Methods and Activities for Grades 6-12. ASCD, Alexandria (2012) Burrill, G., Allison, J., Breaux, G., McClain, K.: Teaching Mathematics in the 21st Century: Methods and Activities for Grades 6-12. ASCD, Alexandria (2012)
2.
Zurück zum Zitat English, L.D.: Promoting STEM learning with real-world problem solving. Math. Teacher 109(6), 436–441 (2016) English, L.D.: Promoting STEM learning with real-world problem solving. Math. Teacher 109(6), 436–441 (2016)
3.
Zurück zum Zitat Kilpatrick, J., Swafford, J., Findell, B.: Adding It Up: Helping Children Learn Mathematics. National Academies Press, Washington (2001) Kilpatrick, J., Swafford, J., Findell, B.: Adding It Up: Helping Children Learn Mathematics. National Academies Press, Washington (2001)
Metadaten
Titel
Teaching Mathematics in STEM Education
verfasst von
Ion Mierluş-Mazilu
Fatih Yilmaz
Copyright-Jahr
2024
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-031-49218-1_11

    Marktübersichten

    Die im Laufe eines Jahres in der „adhäsion“ veröffentlichten Marktübersichten helfen Anwendern verschiedenster Branchen, sich einen gezielten Überblick über Lieferantenangebote zu verschaffen.