Skip to main content

2011 | OriginalPaper | Buchkapitel

Teaching the Next Generation of Universal Access Designers: A Case Study

verfasst von : Simeon Keates

Erschienen in: Universal Access in Human-Computer Interaction. Design for All and eInclusion

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

This paper describes the development of the “Usability and Accessibility” course for M.Sc. students at the IT University of Copenhagen. The aim is to examine whether this course provides an effective and useful method for raising the issues around Universal Access with the designers of the future. This paper examines the results and conclusions from the students over 5 semesters of this course and provides an overview of the success of the different design and evaluation methods. The paper concludes with a discussion of the effectiveness of each of the specific methods, techniques and tools used in the course, both from design and education perspectives.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Teaching the Next Generation of Universal Access Designers: A Case Study
verfasst von
Simeon Keates
Copyright-Jahr
2011
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-21672-5_9

Neuer Inhalt