Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.12.2015 | Ausgabe 4/2015

Education and Information Technologies 4/2015

Technology enhanced assessment in complex collaborative settings

Zeitschrift:
Education and Information Technologies > Ausgabe 4/2015
Autoren:
Mary Webb, David Gibson

Abstract

Building upon discussions by the Assessment Working Group at EDUsummIT 2013, this article reviews recent developments in technology enabled assessments of collaborative problem solving in order to point out where computerised assessments are particularly useful (and where non-computerised assessments need to be retained or developed) while assuring that the purposes and designs are transparent and empowering for teachers and learners. Technology enabled assessments of higher order critical thinking in a collaborative social context can provide data about the actions, communications and products created by a learner in a designed task space. Principled assessment design is required in order for such a space to provide trustworthy evidence of learning, and the design must incorporate and take account of the engagement of the audiences for the assessment as well as vary with the purposes and contexts of the assessment. Technology enhanced assessment enables in-depth unobtrusive documentation or ‘quiet assessment’ of the many layers and dynamics of authentic performance and allows greater flexibility and dynamic interactions in and among the design features. Most important for assessment FOR learning, are interactive features that allow the learner to turn up or down the intensity, amount and sharpness of the information needed for self-absorption and adoption of the feedback. Most important in assessment OF learning, are features that compare the learner with external standards of performance. Most important in assessment AS learning, are features that allow multiple performances and a wide array of affordances for authentic action, communication and the production of artefacts.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Maschinenbau + Werkstoffe




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 4/2015

Education and Information Technologies 4/2015 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise