Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

14.09.2018 | Empirical article | Ausgabe 2/2019

Service Business 2/2019

Test of an integrative model of travel-related social media users’ switching intentions

Zeitschrift:
Service Business > Ausgabe 2/2019
Autoren:
Taegoo Terry Kim, Osman M. Karatepe, Gyehee Lee

Abstract

An integrative model of travel-related social media (TSM) users’ switching intentions is proposed and tested. Data were collected from 393 Korean TSM users. The structural equation modeling results reveal that TSM users’ confirmation of expectation enhances both utilitarian and hedonic values. TSM users’ confirmation of expectation elevates their satisfaction. Such users’ perceptions of utilitarian and hedonic values also foster their satisfaction. TSM users’ perceptions of hedonic values and satisfaction as well as their perceptions of sunk costs for TSM usage reduce their proclivity to switch. The negative effects of sunk costs on switching intentions are stronger among users who are more satisfied with TSM usage. Implications of the empirical findings are discussed in the study.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2019

Service Business 2/2019 Zur Ausgabe