Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.03.2015 | Ausgabe 1/2015

Marketing Letters 1/2015

The adoption of customer service improvement practices

Zeitschrift:
Marketing Letters > Ausgabe 1/2015
Autor:
Peter R. Dickson

Abstract

A study of 20 customer service improvement practices tests several hypotheses that explore the antecedents and consequences of customer service improvement practice adoption. Adoption was observed to coevolve with organization size and to be higher in firms that claim service excellence superiority and firms that face operating environments where service delivery is more uncertain. In the public service sector, where market winnowing and incentives are much lower, organizations adopted fewer service improvement practices. The diffusion penetration of service improvement practices in the health care, finance and banking, professional, and lodging and food service sectors was correlated with the extent to which service improvement practices explain service excellence in each sector. Imitation and learning is service sector specific.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2015

Marketing Letters 1/2015 Zur Ausgabe