Skip to main content

2013 | OriginalPaper | Buchkapitel

The Boom and Bust and Boom of Educational Games

verfasst von : Eric Klopfer, Scot Osterweil

Erschienen in: Transactions on Edutainment IX

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

The history of computer-based learning games has a story arc that rises dramatically, and then plummets steeply. In the early days of personal computers, creative minds drawn to the new medium explored a variety of approaches to learning games, ranging from behaviorist drill-and-practice exercises, to open-ended environments suitable for either exploration or construction. Early practitioners were inventing new forms, and even the fundamentally limited drill-and-practice games were infused with a measure of creative energy and humor. The late 1980s and mid 1990s were a heyday for the CDROM edutainment era. However, this era came to a crashing halt as the Internet dawned and the market for edutainment dried up in the late 1990s. Despite the downfall of the edutainment era there is new energy and perspective behind the idea of learning games. While edutainment of the 1990s style has gone, there is a new take on what learning games can be. In this era, we are finding that “making a game out of learning is most certainly not the way to approach the development of learning games. However, finding the fun in that learning” and devising ways to focus on and enhance that fun as a core game dynamic is a good strategy.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
The Boom and Bust and Boom of Educational Games
verfasst von
Eric Klopfer
Scot Osterweil
Copyright-Jahr
2013
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-37042-7_21