Skip to main content

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

The Design of a Smart Tray with Its Canteen Users: A Formative Study

verfasst von : Vincenzo Del Fatto, Rosella Gennari, Alessandra Melonio, Guerriero Raimato

Erschienen in: Methodologies and Intelligent Systems for Technology Enhanced Learning

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

The ability of taking responsible decisions concerning eating depends on the eating context. This paper considers users of university canteen environments. It outlines the GAPH project and system for informing canteen users about their eating choices, and the effects of choices on their diet. The main component of the system is a tangible solution: the smart GAPH tray. The paper presents the design approach for rapidly deploying tray prototypes, and for assessing them in their natural context. It focuses on the most recent study concerning end users’ interaction with the GAPH tray, and reflects over its results also in terms of the chosen design approach for tangibles for novel contexts.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Albert, W., Tullis, T.: Measuring the User Experience. Morgan Kaufmann, San Francisco (2013) Albert, W., Tullis, T.: Measuring the User Experience. Morgan Kaufmann, San Francisco (2013)
3.
Zurück zum Zitat Botero, A., Kommonen, K., Marttila, S.: Expanding design space: design-in-use activities and strategies. In: Proceedings of the DRS 2010 (2011) Botero, A., Kommonen, K., Marttila, S.: Expanding design space: design-in-use activities and strategies. In: Proceedings of the DRS 2010 (2011)
4.
Zurück zum Zitat Chen, J.H., Chi, P.P.Y., Chu, H.H., Chen, C.C.H., Huang, P.: A smart kitchen for nutrition-aware cooking. IEEE Pervasive Comput. 9(4), 58–65 (2010)CrossRef Chen, J.H., Chi, P.P.Y., Chu, H.H., Chen, C.C.H., Huang, P.: A smart kitchen for nutrition-aware cooking. IEEE Pervasive Comput. 9(4), 58–65 (2010)CrossRef
5.
Zurück zum Zitat Dodero, G., Gennari, R., Melonio, A., Torello, S.: “There is no rose without a thorn”: an assessment of a game design expereience for children. In: 11th Edition of CHItaly, the Biannual Conference of the Italian SIGCHI Chapter (2015) Dodero, G., Gennari, R., Melonio, A., Torello, S.: “There is no rose without a thorn”: an assessment of a game design expereience for children. In: 11th Edition of CHItaly, the Biannual Conference of the Italian SIGCHI Chapter (2015)
6.
Zurück zum Zitat Di Mascio, T., Gennari, R., Melonio, A., Tarantino, L.: Engaging “new users” into design activities: the TERENCE experience with children, pp. 241–250. Springer, Cham (2014) Di Mascio, T., Gennari, R., Melonio, A., Tarantino, L.: Engaging “new users” into design activities: the TERENCE experience with children, pp. 241–250. Springer, Cham (2014)
8.
Zurück zum Zitat Ganesh, S., Marshall, P., Rogers, Y., O’Hara, K.: FoodWorks: tackling fussy eating by digitally augmenting children’s meals. In: Proceedings of the 8th Nordic Conference on Human-Computer Interaction: Fun, Fast, Foundational, NordiCHI 2014, pp. 147–156. ACM, New York (2014). http://doi.acm.org/10.1145/2639189.2639225 Ganesh, S., Marshall, P., Rogers, Y., O’Hara, K.: FoodWorks: tackling fussy eating by digitally augmenting children’s meals. In: Proceedings of the 8th Nordic Conference on Human-Computer Interaction: Fun, Fast, Foundational, NordiCHI 2014, pp. 147–156. ACM, New York (2014). http://​doi.​acm.​org/​10.​1145/​2639189.​2639225
13.
Zurück zum Zitat Kim, J., Park, J., Lee, U.: EcoMeal: a smart tray for promoting healthy dietary habits. In: EACHI 2016 (2016) Kim, J., Park, J., Lee, U.: EcoMeal: a smart tray for promoting healthy dietary habits. In: EACHI 2016 (2016)
14.
Zurück zum Zitat Lenhart, A., Kahne, J., Middaugh, E., Rankin Macgill, A., Evans, C., Vitak, J.: Teens, Video Games, and Civics. Technical report, PEW Internet Project (2008) Lenhart, A., Kahne, J., Middaugh, E., Rankin Macgill, A., Evans, C., Vitak, J.: Teens, Video Games, and Civics. Technical report, PEW Internet Project (2008)
17.
Zurück zum Zitat Preece, J., Rogers, Y., Sharp, H.: Interaction Design: Beyond Human-Computer Interaction. Wiley, Hoboken (2015) Preece, J., Rogers, Y., Sharp, H.: Interaction Design: Beyond Human-Computer Interaction. Wiley, Hoboken (2015)
18.
Zurück zum Zitat Sauro, J., Lewis, J.: Quantifying the User Experience. Morgan Kaufmann, San Francisco (2012) Sauro, J., Lewis, J.: Quantifying the User Experience. Morgan Kaufmann, San Francisco (2012)
19.
Zurück zum Zitat Seaborn, K., Fels, D.: Gamification in theory and action: a survey. Int. J. Hum. Comput. Stud. 74, 14–31 (2015)CrossRef Seaborn, K., Fels, D.: Gamification in theory and action: a survey. Int. J. Hum. Comput. Stud. 74, 14–31 (2015)CrossRef
Metadaten
Titel
The Design of a Smart Tray with Its Canteen Users: A Formative Study
verfasst von
Vincenzo Del Fatto
Rosella Gennari
Alessandra Melonio
Guerriero Raimato
Copyright-Jahr
2017
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-60819-8_5