Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

The Effect of Culture and Language on Organizational Information Processing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

The growth of global business has caused many businesses to seek channel members in various countries around the world. Establishing a functional working relationship with new channel members is a difficult process even when there is a shared language and culture between the potential channel members. When entering into a channel relationship with a new channel member with different languages, social cultures, and business cultures the process is even more difficult.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
The Effect of Culture and Language on Organizational Information Processing
verfasst von
Kenneth A. Hunt
Thomas M. Rogers
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-13084-2_31