Skip to main content
Erschienen in:
Buchtitelbild

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

The Effect of Touch on Perceived Product Freshness

verfasst von : Devdeep Maity

Erschienen in: Marketing Dynamism & Sustainability: Things Change, Things Stay the Same…

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Past studies indicate that even though consumers develop ownership feelings towards the product they touch, they often decide to select a “fresh” untouched piece while making the final purchase selection. This study offers insight on the above unexplored issue and suggests that the reason behind such switching behavior is consumers’ low perception of freshness towards the self-touched product. The study introduces a new variable known as “perceived product freshness” and suggests that low product freshness perception attenuates consumers’ ownership feelings towards the self-touched product. Furthermore, the study also suggests that such ownership feelings vary from one consumer to another based on their chronic regulatory focus. Implications and future research are discussed.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
The Effect of Touch on Perceived Product Freshness
verfasst von
Devdeep Maity
Copyright-Jahr
2015
Verlag
Springer International Publishing
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-10912-1_46