Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.04.2014 | Original Paper | Ausgabe 4/2014

Biodiversity and Conservation 4/2014

The flipside of the flagship

Zeitschrift:
Biodiversity and Conservation > Ausgabe 4/2014
Autoren:
Leo R. Douglas, Gary Winkel
Wichtige Hinweise
Communicated by Peter Bridgewater.

Abstract

Flagships remain a key approach for motivating and mobilizing conservation actions and interests. This study quantified attitudes towards two endemic globally threatened Amazona parrots, one of which was developed as a popular flagship in the 1980s. We used a mixed methods approach that included qualitative and quantitative interviewing and a newspaper content analysis to provide empirical evidence that the process of creating this conservation flagship inadvertently fostered negative attitudes and behaviors towards its non-flagship congener. We argue that, similar to other commercially branded goods and services, popular conservation flagships can produce powerful standards of comparison that may decrease the attractiveness and public acceptance of non-flagship species. These results parallel findings from the fields of consumer research and marketing psychology showing that “top-of-the-line” products may hurt sibling models. We therefore suggest that this is an important unintended consequence of the flagship approach and encourage the conservation community to learn from commercial brand developers who have been wary of the potential for exclusionary contrast effects of flagship brand deployment.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Maschinenbau + Werkstoffe​​​​​​​




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 4/2014

Biodiversity and Conservation 4/2014 Zur Ausgabe