Skip to main content

2021 | OriginalPaper | Buchkapitel

The Gap Between Human Factors Engineering Education and Industry Needs

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Traditional Human Factors Engineering (HFE) education focuses on bridging the gap between human and system design. Given the rapid, and accelerating technological advancement, particularly in areas such as machine learning and data science, how should HFE education adapt to better equip students for working in industry? This project sought to identify and understand the gap between HFE education and industry needs by surveying human factors engineering students and practitioners concerning their impressions of the gap and how it can be addressed.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Drury, C.G.: Human factors/ergonomics implications of big data analytics: chartered Institute of Ergonomics and Human Factors annual lecture. Ergonomics 58(5), 659–673 (2015)CrossRef Drury, C.G.: Human factors/ergonomics implications of big data analytics: chartered Institute of Ergonomics and Human Factors annual lecture. Ergonomics 58(5), 659–673 (2015)CrossRef
2.
Zurück zum Zitat Chung, M.H., Chignell, M., Wang, L., Jovicic, A., Raman, A.: Interactive machine learning for data exfiltration detection: active learning with human expertise. In: IEEE Transactions on Systems, Man, and Cybernetics: Systems, 2020, vol. 2020, pp. 280–287 (2020) Chung, M.H., Chignell, M., Wang, L., Jovicic, A., Raman, A.: Interactive machine learning for data exfiltration detection: active learning with human expertise. In: IEEE Transactions on Systems, Man, and Cybernetics: Systems, 2020, vol. 2020, pp. 280–287 (2020)
3.
Zurück zum Zitat Hannon, D., et al.: A human factors engineering education perspective on data science, machine learning and automation. Proc. Hum. Factors Ergon. Soc. Annu. Meet. 63(1), 488–492 (2019)CrossRef Hannon, D., et al.: A human factors engineering education perspective on data science, machine learning and automation. Proc. Hum. Factors Ergon. Soc. Annu. Meet. 63(1), 488–492 (2019)CrossRef
4.
Zurück zum Zitat Hannon, D., et al.: The Education of the Human Factors Engineer in the Age of Data Science (2020) Hannon, D., et al.: The Education of the Human Factors Engineer in the Age of Data Science (2020)
5.
Zurück zum Zitat Brodeur, D.R., Young, P.W., Blair, K.B.: Problem-based learning in aerospace engineering education. In: ASEE Annual Conference Proceedings (2002) Brodeur, D.R., Young, P.W., Blair, K.B.: Problem-based learning in aerospace engineering education. In: ASEE Annual Conference Proceedings (2002)
6.
Zurück zum Zitat Turns, J.A., Sattler, B., Yasuhara, K., Borgford-Parnell, J.L., Atman, C. J.: Integrating reflection into engineering education. In: ASEE Annual Conference and Exposition, Conference Proceedings (2014) Turns, J.A., Sattler, B., Yasuhara, K., Borgford-Parnell, J.L., Atman, C. J.: Integrating reflection into engineering education. In: ASEE Annual Conference and Exposition, Conference Proceedings (2014)
Metadaten
Titel
The Gap Between Human Factors Engineering Education and Industry Needs
verfasst von
Bella (Yigong) Zhang
Mark Chignell
Copyright-Jahr
2021
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-030-74602-5_81

Neuer Inhalt