Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

07.02.2015 | Ausgabe 1/2016

Social Indicators Research 1/2016

The Good African Society Index

Zeitschrift:
Social Indicators Research > Ausgabe 1/2016
Autor:
Ferdi Botha

Abstract

This paper constructs a Good Society Index for 45 African countries, termed the Good African Society Index (GASI). The GASI consists of nine main indexes: (1) economic sustainability, (2) democracy and freedom, (3) child well-being, (4) environment and infrastructure, (5) safety and security, (6) health and health systems, (7) integrity and justice, (8) education, and (9) social sustainability and social cohesion. Each component is split into four sub-components for a total of 36 indicators. Tunisia ranks highest on the GASI, followed by Cape Verde and Botswana. Chad has the lowest GASI score, followed by Central African Republic and Cote d’Ivoire. The GASI is strongly related to the 2012 Human Development Index and Fragile States Index, to a lesser extent, GNI per capita.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2016

Social Indicators Research 1/2016 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise