Skip to main content
Erschienen in: Education and Information Technologies 2/2021

27.08.2020

The impact of a technological intervention program on learning mathematical skills

verfasst von: Omar Cóndor-Herrera, Carlos Ramos-Galarza

Erschienen in: Education and Information Technologies | Ausgabe 2/2021

Einloggen

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Learning mathematics is a challenge in the current educational context. This is demonstrated by a high percentage of students who both fail to develop these numerical-type skills and have a low academic performance. This research performs a quasi-experiment to develop mathematical skills and knowledge. The sample consisted of 54 students (20 female and 34 male) between 10 and 14 years old (Mage = 11.11, SD = .79) organized into two groups. First, an experimental group (N = 26) that received a technological intervention of learning virtual objects and second, a control group (N = 28). The results shown a statistical significant interaction between the experimental group and the post-test, which suggests that the intervention improves the skills to solve root exercises F(1, 52) = 10.41, p = .002, η2 = .17, with a significant main effect F(1, 52) = 1184.02, p = <.001, η2 = .96. The knowledge of root exercises problem-solving variable has no meaningful interaction with the intervention F(1, 52) = 2.14, p = .15, η2 = .04. Nevertheless, there was a direct effect between the pre- and post-test measurement differences and the intragroup factor F(1, 52) = 17.95, p = <.001, η2 = .26. The results are discussed about the benefit generated by the use of virtual learning objects in favor of developing mathematical skills and based on previously published studies.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
Zurück zum Zitat Bond, M., Buntins, K., Bedenlier, S., Olaf, Z., & Michael, K. (2020). Mapping research in student engagement and educational technology in higher education: A systematic evidence map. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 17(2), 2–30. https://doi.org/10.1186/S41239-019-0176-8.CrossRef Bond, M., Buntins, K., Bedenlier, S., Olaf, Z., & Michael, K. (2020). Mapping research in student engagement and educational technology in higher education: A systematic evidence map. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 17(2), 2–30. https://​doi.​org/​10.​1186/​S41239-019-0176-8.CrossRef
Zurück zum Zitat Hernández, R., Fernández, C., & Baptista, P. (2014). Investigation methodology (Sexta ed.). México: McGraw-Hill. Hernández, R., Fernández, C., & Baptista, P. (2014). Investigation methodology (Sexta ed.). México: McGraw-Hill.
Metadaten
Titel
The impact of a technological intervention program on learning mathematical skills
verfasst von
Omar Cóndor-Herrera
Carlos Ramos-Galarza
Publikationsdatum
27.08.2020
Verlag
Springer US
Erschienen in
Education and Information Technologies / Ausgabe 2/2021
Print ISSN: 1360-2357
Elektronische ISSN: 1573-7608
DOI
https://doi.org/10.1007/s10639-020-10308-y

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2021

Education and Information Technologies 2/2021 Zur Ausgabe