Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

06.06.2016 | Ausgabe 2/2018

Journal of Business Ethics 2/2018

The Impact of Corporate Social Responsibility Disclosure on Corporate Reputation: A Non-professional Stakeholder Perspective

Zeitschrift:
Journal of Business Ethics > Ausgabe 2/2018
Autoren:
Anastasia Axjonow, Jürgen Ernstberger, Christiane Pott
Wichtige Hinweise
Data Availability Data are available from commercial databases and public sources identified in the paper.

Abstract

This paper examines the impact of corporate social responsibility (CSR) disclosure on corporate reputation as perceived by non-professional stakeholders. Proponents of CSR disclosure argue that CSR disclosure can be considered as a tool for reputation management. We empirically investigate this claim using a reputation index which tracks the general public’s perceptions of corporate reputation over time. In our analysis, we focus on disclosure in stand-alone CSR reports and control for CSR performance. We find that, in contrast to the common belief, stand-alone CSR reports do not influence corporate reputation among non-professional stakeholders. However, we are able to document that stand-alone CSR reports influence corporate reputation among professional stakeholders. We also provide some evidence that transparent CSR disclosure on corporate websites can influence corporate reputation among non-professional stakeholders.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2018

Journal of Business Ethics 2/2018 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise