Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.12.2013 | Ausgabe 4/2013

Marketing Letters 4/2013

The impact of jump bidding in online auctions

Zeitschrift:
Marketing Letters > Ausgabe 4/2013
Autoren:
Yongfu He, Peter T. L. Popkowski Leszczyc
Wichtige Hinweise
This research was supported by a grant from the Social Sciences and Humanities Research Council of Canada and the University of Alberta GRA Rice Faculty Fellowship. The authors thank Sandy Jap, Yu Ma, and Paul Messinger; Thomas Spalding; and seminar participants at the University of Alberta and the Marketing Science conference for helpful comments and suggestions.

Abstract

This paper reports findings of two field studies, conducted on a local online auction website, that compare bidding strategies in charity and non-charity auctions, focusing on the extent of jump bidding at different stages of auctions. Results indicate that jump bidding is negatively correlated with bidder entry and positively associated with ending prices. These correlations are greatest during the beginning stage of auctions and are substantially larger for charity auctions than for non-charity auctions. Additionally, early-stage jump bidding occurred more often in charity auctions (consistent with bidders trying to drive up prices in charity auctions), ending-stage jump bidding was more frequent in non-charity auctions (possibly used strategically to win the auction). Further, frivolous products tended to sell at a higher proportion of retail value in charity auctions, providing a replication of the results of previous researchers but in a field setting.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 4/2013

Marketing Letters 4/2013 Zur Ausgabe