Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.04.2015 | Ausgabe 3/2015

Social Indicators Research 3/2015

The Impact of Person–Job Fit on Job Satisfaction: The Mediator Role of Self Efficacy

Zeitschrift:
Social Indicators Research > Ausgabe 3/2015
Autoren:
Yuwen Peng, Chao Mao

Abstract

The current study examined the impact of person–job fit on job satisfaction, with a primary focus on confirmation of the mediator role of self efficacy among a sample of 455 staffs. Participants completed a questionnaire packet containing Person–Job Fit Scale, The General Self-Efficacy Scale, and Minnesota Satisfaction Questionnaire. The results revealed that both person–job fit and self efficacy were significantly correlated with job satisfaction. Structural equation modeling indicated that self efficacy partially mediated person–job fit to job satisfaction. The final model also revealed significant both paths from person–job fit to job satisfaction through self efficacy. The findings extended prior researches and shed light on how person–job fit influence job satisfaction; this provides valuable evidence on how to promote subjective well-being at the workplaces.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2015

Social Indicators Research 3/2015 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise