Skip to main content

2009 | OriginalPaper | Buchkapitel

The Impact of Prompting in Technology-Enhanced Learning as Moderated by Students’ Motivation and Metacognitive Skills

verfasst von : Pantelis M. Papadopoulos, Stavros N. Demetriadis, Ioannis G. Stamelos

Erschienen in: Learning in the Synergy of Multiple Disciplines

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

This work explores the role of students’ motivation and metacognitive skills as moderating factors that influence the impact of an instructional method in the ill-structured domain of Software Project Management (SPM). In order to teach aspects of the SPM domain, we developed a web environment for case-based learning and implemented additionally a questioning strategy to help students focus on important parts of the case material. The paper presents the results from three studies revealing how students’ motivation and metacognitive awareness influenced their engagement in the cognitively challenging situations induced by the method. The implication for instructors and designers is that implementing a promising method, to help students efficiently process the complex material in an ill-structured domain, might not always lead to the desired learning outcomes. Students’ motivation and metacognitive skills should also be addressed, in order to maximize the potential benefits of instruction.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
The Impact of Prompting in Technology-Enhanced Learning as Moderated by Students’ Motivation and Metacognitive Skills
verfasst von
Pantelis M. Papadopoulos
Stavros N. Demetriadis
Ioannis G. Stamelos
Copyright-Jahr
2009
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-04636-0_49