Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

18.12.2017 | Ausgabe 3/2018 Open Access

Information Systems Frontiers 3/2018

The Impact of Social Media on Consumers’ Acculturation and Purchase Intentions

Zeitschrift:
Information Systems Frontiers > Ausgabe 3/2018
Autoren:
Hatice Kizgin, Ahmad Jamal, Bidit Lal Dey, Nripendra P. Rana

Abstract

Social media has emerged as a significant and effective means of assisting and endorsing activities and communications among peers, consumers and organizations that outdo the restrictions of time and space. While the previous studies acknowledge the role of agents of culture change, it largely remains silent on the role of social media in influencing acculturation outcomes and consumption choices. This study uses self-administered questionnaire to collect data from 514 Turkish-Dutch respondents and examines how their use of social media affects their acculturation and consumption choices. This research makes a significant contribution to consumer acculturation research by showing that social media is a vital means of culture change and a driver of acculturation strategies and consumption choices. This study is the first to investigate the role of social media as an agent of culture change in terms of how it impacts acculturation and consumption. The paper discusses implications for theory development and for practice.

Unsere Produktempfehlungen

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Maschinenbau + Werkstoffe




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Weitere Produktempfehlungen anzeigen
Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2018

Information Systems Frontiers 3/2018 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise