Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

25.07.2017 | Ausgabe 3/2017

The Computer Games Journal 3/2017

The Impact of the Uncanny Valley Effect on the Perception of Animated Three-Dimensional Humanlike Characters

Zeitschrift:
The Computer Games Journal > Ausgabe 3/2017
Autoren:
Willie Bouwer, Francois Human

Abstract

The uncanny valley theory holds that when 3D animation human characters look and act almost like real humans, it causes repulsion in cinema audiences. The ‘valley’ is a dip in positivity—that is, how well-disposed audiences respond to 3D character’s lifelikeness as indicated on a graph. The research question was how the uncanny valley affects the perceptions of audiences observing the combined emotional and expressive locomotion of animated humanlike characters. In this study the aim was not to bridge the valley, but rather to find out how the different styles of animated characters, from cartoon characters to photorealistic characters are affected by the uncanny valley. In this study it is hoped that animation film makers and students would be made more aware of the uncanny valley in different styles of animation and how to avoid it. The results showed that, when animating 3D CG characters, the design of the character does have an impact on the audiences’ perception level of immersion and emotional bonding with the CG characters as audiences are more sensitive to any imperfections in the applied animation to realistic CG characters than to the stylized characters.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Maschinenbau + Werkstoffe




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2017

The Computer Games Journal 3/2017 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise