Skip to main content

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

The Influence of Organizational Culture on Advertising Agencies: The Case of the French Advertising Industry

verfasst von : Olivier Zbirou, Roy Toffoli, Benoit Cordelier, Pauline Breduillieard

Erschienen in: Cultural Perspectives in a Global Marketplace

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Using semi-directed interviews of managers of French subsidiaries of multinational advertising agencies, this study sought to examine the influence of the organizational culture of a firm on (1) the operation of the advertising agency, (2) its impact on the content of the advertising messages and campaigns produced by these agencies and (3) to explore the function of these values on consumer choices.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
The Influence of Organizational Culture on Advertising Agencies: The Case of the French Advertising Industry
verfasst von
Olivier Zbirou
Roy Toffoli
Benoit Cordelier
Pauline Breduillieard
Copyright-Jahr
2016
Verlag
Springer International Publishing
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-18696-2_39