Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

The Influence of Shareholder Complaints on Companies’ Product-Advertising Investments

verfasst von : Simone Wies, Arvid O. I. Hoffmann, Jaakko Aspara, Joost M. E. Pennings

Erschienen in: Marketing Dynamism & Sustainability: Things Change, Things Stay the Same…

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Research in the marketing-finance interface increasingly recognizes that firms’ marketing actions in the product market can have spillover effects on the behavior of financial market participants (Srinivasan and Hanssens 2009). For example, companies’ product market advertising has been shown to influence the behavior of investors in the stock market. However, while these and related studies focus on the spillover effects of marketing actions on investor behavior, less is known about the reverse effects that we examine: Does investor behavior also affect companies’ marketing actions, such as advertising?

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
The Influence of Shareholder Complaints on Companies’ Product-Advertising Investments
verfasst von
Simone Wies
Arvid O. I. Hoffmann
Jaakko Aspara
Joost M. E. Pennings
Copyright-Jahr
2015
Verlag
Springer International Publishing
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-10912-1_118