Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

13.08.2019 | Methodologies and Application

The influences of channel subsidy on consumers in a dual-channel supply chain

Zeitschrift:
Soft Computing
Autoren:
Zhang Zhao, Ming-Hsiang Chen, Hua Ke, Alberto Sa Vinhas
Wichtige Hinweise
Communicated by V. Loia.

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

This paper examines the influence of subsidies provided by traditional (e.g., a bricks-and-mortar retail mall) and electronic (e.g., Alibaba and Amazon) retail platforms to consumers. We look at the competition between traditional retailers, who sell in a shopping mall, and e-tailers, who sell on the electronic platform. Our focus is on analyzing and demonstrating how these channel subsidies influence (1) pricing behaviors for the e-tailer and the traditional retailer and (2) consumers utilities and channel choices. The main findings are as follows. Whether from the perspective of consumers utilities or from the perspective of consumer channel choice, consumers with different WTP are influenced differently by channel subsidies. While both types of subsidy help the two channels attract some low willingness to pay consumers, the electronic channel subsidy can help the electronic channel attract consumers who are willing to pay more from the traditional channel. The results can help retailers and channel subsidy providers to understand how channel subsidies work, and the differences in the WTP of consumers who purchase products before and after subsidies. This understanding informs retailers’ segmentation, targeting and pricing decisions and helps subsidy providers to make channel subsidy-related decisions.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Maschinenbau + Werkstoffe




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Premium Partner

    Bildnachweise