Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

12.05.2019 | Ausgabe 2/2019

Marketing Letters 2/2019

The Pareto rule in marketing revisited: is it 80/20 or 70/20?

Zeitschrift:
Marketing Letters > Ausgabe 2/2019
Autoren:
Daniel M. McCarthy, Russell S. Winer
Wichtige Hinweise

Publisher’s note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

In a recent paper, Kim, Singh, and Winer (Marketing Letters 491–507, 2017) studied the Pareto rule across 22 different CPG categories. The authors found an average Pareto ratio (PR) of .73, meaning that 73% of sales came from the top 20% of customers. In this paper, we use a unique dataset of 339 publicly traded non-CPG companies to see whether/when the Kim et al. result holds. We have additional data on these companies, including whether they are product or service companies, whether they sell to customers on a subscription or non-subscription basis, financial and industry information, and summaries of customer purchase behavior. We find that the overall average PR is .67 with product companies having a ratio of .67, and service companies .66. We find that non-subscription businesses have a PR of .68, substantially higher than that of subscription businesses at .59. We estimate the correlates of PR by industry and other factors. Preliminary results show much higher PRs for profits than sales.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2019

Marketing Letters 2/2019 Zur Ausgabe