Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

The Price of Customer Engagement: How Substitution in Online Services Leads to Decreasing Revenues

verfasst von : Jerry Lindholm, Maurits Kaptein, Petri Parvinen

Erschienen in: Marketing Dynamism & Sustainability: Things Change, Things Stay the Same…

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Customer engagement in online communities seems to be key to building a successful online business. We show that while at an aggregated level customer activity and customer spending are indeed positively related, the contrary is the case at an individual level: Customer engagement in online communities substitutes spending. Substitution effects emerging from reveling can explain this empirical finding: Customers satisfy their needs for products or services by experiencing them online without purchasing them. These findings suggest that marketers should be cautious about actively increasing online customer engagement.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
The Price of Customer Engagement: How Substitution in Online Services Leads to Decreasing Revenues
verfasst von
Jerry Lindholm
Maurits Kaptein
Petri Parvinen
Copyright-Jahr
2015
Verlag
Springer International Publishing
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-10912-1_181