Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.06.2015 | Ausgabe 2/2015

Marketing Letters 2/2015

The relationship between consumer characteristics and willingness to pay for general online content: Implications for content providers considering subscription-based business models

Zeitschrift:
Marketing Letters > Ausgabe 2/2015
Autor:
Girish Punj
Wichtige Hinweise
Please address all correspondence to Girish N. Punj, Department of Marketing, School of Business, University of Connecticut, 2100 Hillside Road, Storrs, CT 06269-9013. Phone: (860)-486-3835; e-mail: Girish.Punj@business.uconn.edu.

Abstract

An increasing number of digital content providers are considering ways to charge consumers for content that was previously free. A key question for these companies is whether a change in business model from one that is advertising-based to one that is subscription-based likely to generate more revenue? Hence, the purpose of the research is to profile consumers who are more likely to pay for online content and estimate the amount they are likely to pay. Data from a nationally representative probability sample of 755 internet users are used to estimate the model. The results indicate that while the estimated amount paid for digital content is related to income and education, willingness to pay is more related to age and gender. The findings have important implications for digital content providers who are evaluating the possibility of shifting from an advertising supported content-for-free model to a subscription supported pay-for-content business model.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2015

Marketing Letters 2/2015 Zur Ausgabe