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Erschienen in: ATZproduktion worldwide 3/2012

01.09.2012 | RESEARCH

THE RELEVANCE OF THE PRODUCTION PROCESS FOR THE LIFE CYCLE CO2 EMISSIONS OF ELECTRIC VEHICLES

verfasst von: Dipl.-Ing. Stephan Fuchs, Korbinian Lohr, Prof. Dr.-Ing. Markus Lienkamp

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Excerpt

The Mute electric vehicle developed by the TU München demonstrates that the emissions caused by the production and recycling of electric vehicles add up to or even exceed 50 % of the life cycle CO2 emissions. In contrast, for vehicles with internal combustion engines, this value is much lower at approximately 20 %. In order to evaluate a vehicle’s impact on the environment, it is not sufficient to focus only on fuel consumption. The Institute of Automotive Technology (FTM) has therefore compiled a CO2 life cycle assessment for the Mute and developed a methodology for determining and comparing the CO2 emissions independent of the vehicle’s mileage. …
Literatur
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Zurück zum Zitat Der Polo – Umweltprädikat – Hintergrundbericht. Volkswagen AG, Konzernforschung Umwelt Produkt, Wolfsburg 2010 Der Polo – Umweltprädikat – Hintergrundbericht. Volkswagen AG, Konzernforschung Umwelt Produkt, Wolfsburg 2010
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Zurück zum Zitat Der Passat – Umweltprädikat – Hintergrundbericht. Volkswagen AG, Konzernforschung Umwelt Produkt, Wolfsburg 2012 Der Passat – Umweltprädikat – Hintergrundbericht. Volkswagen AG, Konzernforschung Umwelt Produkt, Wolfsburg 2012
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Zurück zum Zitat Sand, I. van de; et al.: Abschätzung von Potenzialen zur Verringerung des Ressourcenverbrauchs im Automobilsektor. Wuppertal Institut für Klima, Umwelt und Energie GmbH, Wuppertal 2007 Sand, I. van de; et al.: Abschätzung von Potenzialen zur Verringerung des Ressourcenverbrauchs im Automobilsektor. Wuppertal Institut für Klima, Umwelt und Energie GmbH, Wuppertal 2007
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Zurück zum Zitat Pehnt, M.: Elektromobilität und erneuerbare Energien. In: Müller, T. (Hrsg.): 20 Jahre Recht der Erneuerbaren Energien. Würzburg 2010 Pehnt, M.: Elektromobilität und erneuerbare Energien. In: Müller, T. (Hrsg.): 20 Jahre Recht der Erneuerbaren Energien. Würzburg 2010
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Zurück zum Zitat Michalek, J.; et al.: Valuation of plug-in vehicle life-cycle air emissions and oil displacement benefits. In: PNAS 108 (2011), No. 40, pp. 16554–16558 Michalek, J.; et al.: Valuation of plug-in vehicle life-cycle air emissions and oil displacement benefits. In: PNAS 108 (2011), No. 40, pp. 16554–16558
Metadaten
Titel
THE RELEVANCE OF THE PRODUCTION PROCESS FOR THE LIFE CYCLE CO2 EMISSIONS OF ELECTRIC VEHICLES
verfasst von
Dipl.-Ing. Stephan Fuchs
Korbinian Lohr
Prof. Dr.-Ing. Markus Lienkamp
Publikationsdatum
01.09.2012
Verlag
Springer Automotive Media
DOI
https://doi.org/10.1365/s38312-012-0057-9

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