Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.12.2010 | Original Paper | Ausgabe 4/2010

Political Behavior 4/2010

The Role of Media Distrust in Partisan Voting

Zeitschrift:
Political Behavior > Ausgabe 4/2010
Autor:
Jonathan McDonald Ladd

Abstract

As an institution, the American news media have become highly unpopular in recent decades. Yet, we do not thoroughly understand the consequences of this unpopularity for mass political behavior. While several existing studies find that media trust moderates media effects, they do not examine the consequences of this for voting. This paper explores those consequences by analyzing voting behavior in the 2004 presidential election. It finds, consistent with most theories of persuasion and with studies of media effects in other contexts, that media distrust leads voters to discount campaign news and increasingly rely on their partisan predispositions as cues. This suggests that increasing aggregate levels of media distrust are an important source of greater partisan voting.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 4/2010

Political Behavior 4/2010 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise