Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

12.06.2019 | Research Article | Ausgabe 4/2019 Open Access

Management International Review 4/2019

The Role of Non-market Strategies in Establishing Legitimacy: The Case of Service MNEs in Emerging Economies

Zeitschrift:
Management International Review > Ausgabe 4/2019
Autoren:
Peter Rodgers, Peter Stokes, Shlomo Tarba, Zaheer Khan
Wichtige Hinweise

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

In this article, we examine the mechanisms of the corporate political activities of service multinational enterprises (SMNEs) operating in an emerging economy. Reporting the findings of qualitative interviews with key decision-makers in Ukraine, the article illuminates how SMNEs operating in turbulent institutional contexts can enact various corporate political strategies, including social responsibility activities, to mitigate market costs and develop legitimacy. The findings elucidate how government agencies and institutions may also invoke corporate social responsibility (CSR) as a strategy. The article makes key contributions; firstly, it underscores the complementary dynamics that exist between CPA and CSR strategies in host markets characterised by weak and incomplete institutions. Secondly, the article contributes to the relatively under-explored nature of service sector MNEs operating in such institutional contexts.

Unsere Produktempfehlungen

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Basis-Abo der Gesellschaft für Informatik

Sie erhalten uneingeschränkten Vollzugriff auf die Inhalte der Fachgebiete Business IT + Informatik und Management + Führung und damit auf über 30.000 Fachbücher und ca. 130 Fachzeitschriften.

Premium-Abo der Gesellschaft für Informatik

Sie erhalten uneingeschränkten Vollzugriff auf alle acht Fachgebiete von Springer Professional und damit auf über 45.000 Fachbücher und ca. 300 Fachzeitschriften.

Weitere Produktempfehlungen anzeigen
Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 4/2019

Management International Review 4/2019 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise