Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

25.05.2019 | Ausgabe 2/2019

Marketing Letters 2/2019

The role of scale-induced round numbers and goal specificity on goal accomplishment perceptions

Zeitschrift:
Marketing Letters > Ausgabe 2/2019
Autoren:
Kunter Gunasti, Timucin Ozcan
Wichtige Hinweise
Kunter Gunasti and Timucin Ozcan contributed equally to this work.

Publisher’s note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Goal progress can be measured using different scales (e.g., lbs., kg, oz., inches lost in weight loss domain). Despite considerable research on perceived goal progress, little is known about the effects of measurement scales on the mental representation of goal attainment. We present three studies across various domains (e.g., monetary earnings, loyalty rewards, games) which demonstrate that, when the goal is not specific, the expression of progress as a round number on a certain scale leads to a higher sense of accomplishment compared with expression of identical progress as a non-round number on a different scale. We further show that this effect is moderated by goal and whether the level of actual progress made is high or low. When the goal is specific, scale-induced round numbers lead to higher perceived accomplishment at lower progress levels, whereas, when the goal is not specific, they lead to higher perceived accomplishment at higher progress levels.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2019

Marketing Letters 2/2019 Zur Ausgabe