Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.04.2015 | Ausgabe 3/2016

Social Indicators Research 3/2016

The Role of Spousal Income in the Wife’s Happiness

Zeitschrift:
Social Indicators Research > Ausgabe 3/2016
Autor:
Kitae Sohn

Abstract

Few studies have examined spousal income in the context of happiness. This paper analyzes the Indonesia family life survey and finds a positive relationship between the husband’s income and his wife’s happiness. Specifically, a 100 % increase in the husband’s income is related to a 0.72 % point increase in his wife expressing very happy, which is about 11 % of the proportion expressing that response. Surprisingly, among the husband’s characteristics, only his income (along with health) is statistically significantly related to his wife’s happiness. This positive relationship is particularly strong among old, educated, and poor (in absolute and relative terms) urban residents.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2016

Social Indicators Research 3/2016 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise