Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.08.2013 | Ausgabe 2/2013

Journal of Business Ethics 2/2013

The Roles of Credibility and Social Consciousness in the Corporate Philanthropy-Consumer Behavior Relationship

Zeitschrift:
Journal of Business Ethics > Ausgabe 2/2013
Autoren:
Matthew Walker, Aubrey Kent

Abstract

The attention paid to the influence of organizational philanthropy on consumer responses has precipitated a shift in the role this practice plays in organizational dynamics—with philanthropy becoming an increasingly strategic marketing tool. The authors develop and test a model predicting that: (1) perceived organizational credibility will mediate the relationship between awareness of philanthropy and the outcomes of advocacy and financial sacrifice; (2) consumer social consciousness will moderate the relationship between awareness of philanthropy and firm credibility, and between credibility and the outcome variables; and (3) these moderated relationships will be mediated by perceived credibility. Data obtained from a sample of professional golf patrons support our assertions. Notably, the findings implicate perceived credibility as a key intervening variable in the hypothesized relationships for the PGA Tour.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2013

Journal of Business Ethics 2/2013 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise