Skip to main content

2005 | OriginalPaper | Buchkapitel

The Secrets of Asia’s Five-star Hotels and their Guests

verfasst von : Michael Backman

Erschienen in: Inside Knowledge

Verlag: Palgrave Macmillan UK

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

If I’m not staying with friends, then I usually stay in hotels during my regular travels around Asia. They tend to be the sort of hotels in which business travelers stay, indeed, the sort of hotels in which you as a reader of this book probably stay. I often take the time to chat to the staff. Hotel staff are an excellent source of information on the state of the local economy, which big local business families are intermarrying (the receptions are usually held at large hotels), and about the activities of other hotel guests. Several in Asia have become friends and I have interviewed them intensively about their work. What they have to say provides a fascinating insight into how big hotels in Asia operate, as well as on the differences in the habits of hotel guests in Asia according to the countries from which they come and how those varying habits affect hotels’ costs.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
The Secrets of Asia’s Five-star Hotels and their Guests
verfasst von
Michael Backman
Copyright-Jahr
2005
Verlag
Palgrave Macmillan UK
DOI
https://doi.org/10.1057/9780230522398_18