Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.06.2015 | Research Article | Ausgabe 2/2015

Customer Needs and Solutions 2/2015

The Technological Conundrum: How Rapidly Advancing Technology Can Lead to Commoditization

Zeitschrift:
Customer Needs and Solutions > Ausgabe 2/2015
Autoren:
Tat Y. Chan, Ravi Dhar, William Putsis
Wichtige Hinweise
We have been benefited from discussions with Ambar Rao, Chakravarthi Narasimhan, Seethu Seetharaman, Boudhayan Sen, and Vishal Singh. The usual disclaimer applies.

Abstract

Much of the recent empirical IO research has been conducted in the context of relatively mature, stable (often consumer packaged goods) markets. In these markets, consumer preferences and competitive interaction are often characterized by relatively stable patterns over time. In contrast, modeling and estimating analogous patterns in rapidly changing technology-intensive industries, where brand preferences and technology evolve rapidly, can be challenging. Our primary objective in this research is to build on recent developments in econometric estimation and modeling to assess the time-varying shifts in consumer brand preferences in a rapidly changing technology industry. In doing so, we document an interesting technological conundrum—technological advancement can often lead to commoditization. In the Personal Computer (PC) market, this began with differentiation that was initially central to success in a market that has been increasingly commoditized over time. Methodologically, we adopt a factor-analytic approach to model and estimate the evolution of consumer brand preferences over time.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2015

Customer Needs and Solutions 2/2015 Zur Ausgabe

Perspectives

Fair Wealth