Skip to main content

2014 | OriginalPaper | Buchkapitel

The Value of Consumption

verfasst von : Pierre Lemieux

Erschienen in: Who Needs Jobs?

Verlag: Palgrave Macmillan US

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

We have already considered the objection that some people—ascetics, monks, adherents to voluntary poverty like Thoreau, or enemies of modernity like Kaczynski—do not like consumer goods that are purchased on the market . But this does not mean that they hate all con­sumption. They may still like homespun cassocks, for exam­ple, and other subsistence goods produced by unpaid work. Man does not live by pure ideas alone. According to their own individual preferences (and the constraints they face), these people may choose more leisure and less consumption, and are more inclined to produce their consumer goods as a do-it-yourself enterprise. What they don’t like, in fact, is only certain forms or certain levels of consumption. Their indi­vidual preferences are covered by the economic theory used thus far. They just have different preferences.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
The Value of Consumption
verfasst von
Pierre Lemieux
Copyright-Jahr
2014
Verlag
Palgrave Macmillan US
DOI
https://doi.org/10.1057/9781137353511_4