Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Kapitel dieses Buchs durch Wischen aufrufen

2022 | OriginalPaper | Buchkapitel

11. The Way Forward: Overcoming Barriers with IGMC Solutions

verfasst von: Philip J. Kitchen, Marwa E. Tourky

Erschienen in: Integrated Marketing Communications

Verlag: Springer International Publishing

share
TEILEN

Abstract

While the future of integrated marketing communications (IMC) or integrated global marketing communication (IGMC) or some other form of words or acronyms seems inevitable, there are still barriers in the way of progress. Here we identify nine such barriers at the time of writing. These are predicate upon the acknowledgment of senior managements in adopting a customer-centric approach to budget and allocate investments accordingly in communications. Moreover, outside-in budgeting and the closed-loop system sensibly tie marketing communication expenditures to revenues generated by customers. Adopting such a consumer-centric approach in measurement implies that the return on customer investment is to be applied to evaluate IGMC programs and campaigns.

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 15 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 15 Tage kostenlos.

Literatur
Zurück zum Zitat Kitchen, P. J. (2021). Personal research notes on the COVID-19 pandemic. Kitchen, P. J. (2021). Personal research notes on the COVID-19 pandemic.
Zurück zum Zitat Kitchen, P. J. E. (2004). Marketing mind prints. Palgrave Macmillan. Kitchen, P. J. E. (2004). Marketing mind prints. Palgrave Macmillan.
Zurück zum Zitat Kitchen, P. J., & Schultz, D. E. (2001). Raising the corporate umbrella. Palgrave Macmillan. CrossRef Kitchen, P. J., & Schultz, D. E. (2001). Raising the corporate umbrella. Palgrave Macmillan. CrossRef
Zurück zum Zitat Kitchen, P. J., Tourky, M. E. A., Petrescu, M, & Rethore, C. (2020). Globalisation, marketing, sustainability, tourism and the hand mirror of COVID-19. Academy of Business Research, Accepted March 2021, 1, 9–27. Kitchen, P. J., Tourky, M. E. A., Petrescu, M, & Rethore, C. (2020). Globalisation, marketing, sustainability, tourism and the hand mirror of COVID-19. Academy of Business Research, Accepted March 2021, 1, 9–27.
Metadaten
Titel
The Way Forward: Overcoming Barriers with IGMC Solutions
verfasst von
Philip J. Kitchen
Marwa E. Tourky
Copyright-Jahr
2022
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-030-76416-6_11