Skip to main content

2010 | OriginalPaper | Buchkapitel

Threshold Models for Competitive Influence in Social Networks

verfasst von : Allan Borodin, Yuval Filmus, Joel Oren

Erschienen in: Internet and Network Economics

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

The problem of influence maximization deals with choosing the optimal set of nodes in a social network so as to maximize the resulting spread of a technology (opinion, product-ownership, etc.), given a model of diffusion of influence in a network. A natural extension is a competitive setting, in which the goal is to maximize the spread of our technology in the presence of one or more competitors.

We suggest several natural extensions to the well-studied linear threshold model, showing that the original greedy approach cannot be used.

Furthermore, we show that for a broad family of competitive influence models, it is NP-hard to achieve an approximation that is better than a square root of the optimal solution; the same proof can also be applied to give a negative result for a conjecture in [2] about a general cascade model for competitive diffusion.

Finally, we suggest a natural model that is amenable to the greedy approach.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Threshold Models for Competitive Influence in Social Networks
verfasst von
Allan Borodin
Yuval Filmus
Joel Oren
Copyright-Jahr
2010
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-17572-5_48