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Business Intelligence

Aus der Redaktion

Transparente Technologie schafft Vertrauen

Automatisierung, insbesondere mit KI, ermöglicht heute einen hohen Grad an Individualisierung in der Kundenansprache. Gleichzeitig können neue Technologien das Kundenvertrauen aufs Spiel setzen. Responsible Marketing soll den Spagat zwischen Personalisierung und Transparenz schaffen.

Entscheidungsintelligent werden mit KI

Unternehmerische Entscheidungen mit KI-Hilfe zu treffen, wird zum Wettbewerbsvorteil. Um Teams fit dafür zu machen, müssen Führungskräfte in Technologie und Unternehmenskultur investieren.

Data Analytics und Martech werden unverzichtbare Kernkompetenzen

Die Technologisierung im Marketing birgt auf der einen Seite große Chancen zur Arbeitserleichterung. Gleichzeitig gilt es, die Unübersichtlichkeit rund um KI-Tools zu überwinden, um echten Nutzen für das eigene Unternehmen zu generieren.

Faktenchecker für ChatGPT & Co.

Ist fachspezifisches oder aktuelles Wissen gefragt, kommen die großen Sprachmodelle oft ins Schleudern und erfinden einfach Antworten. Im Kommentar erläutert KI-Experte Franz Kögl von Intrafind, wie sich das Dilemma lösen lässt.

KI-Jobs boomen

Recruiting Infografik

Von der Zukunftsvision zum Trendthema: Künstliche Intelligenz ist in Unternehmen angekommen. Das zeigen Analysen von Stellenanzeigen. So schreiben Unternehmen laut Stepstone rund 50 Prozent mehr KI-Jobs aus als noch vor fünf Jahren.

Sales Enablement erfordert permanente Anpassung

Wer sein Potenzial als Verkäufer voll ausschöpfen will, braucht solides Sales Enablement. Dieses muss konsequent angewendet werden und funktioniert nur abteilungsübergreifend. Unser Schwerpunkt liefert einen Überblick.

"Green-Claims-Richtlinie macht Greenwashing gefährlicher"

Compliance Interview

Greenwashing ist die negative Ausprägung der Regel "Tue Gutes und rede darüber". Schönfärberei setzt die EU eine Direktive entgegen. Wie Nachhaltigkeit noch einwandfrei kommuniziert werden kann, erklärt Expertin Nuvia Maslo.

Maschinelles Lernen verbessert Aktienprognosen

Aktie Im Fokus

Zig Variablen beeinflussen die Entwicklung von Aktienkursen. Zahlreiche Rechenmodelle nutzen diese Faktoren, um vermeintlich preisgünstige Wertpapiere zu identifizieren. Mittels KI gelingen allerdings noch weit bessere Vorhersagen, zeigen aktuelle Forschungsergebnisse.

Zeitschriftenartikel

Open Access 01.12.2024 | Original Article

Board gender diversity and corporate social responsibility

Based on a total of 1,590 listed non-financial firms on the Taiwan Stock Exchange and the Taipei Exchange (formerly the Over The Counter securities market) covering the period of 2007~2020, this study examines whether firm's performance on …

01.12.2024 | Original Article

Construction of a training dataset for a sentiment analysis model of dairy products tweets in Brazil

Creating specific datasets for machine learning models is a frequent and challenging task, requiring considerable effort in sample collection and maintaining a balanced representation of each class. In this study, our objective was to create a …

01.10.2024 | Research Article

Density estimation-based method to determine sample size for random sample partition of big data

Random sample partition (RSP) is a newly developed big data representation and management model to deal with big data approximate computation problems. Academic research and practical applications have confirmed that RSP is an efficient solution …

23.04.2024 | Original Paper

A comprehensive ensemble classification techniques detecting and managing concept drift in dynamic imbalanced data streams

Data stream mining is essential in various fields such as education, the Internet of Things (IoT), social media, entertainment, weather monitoring, and finance. This is due to the continuous and huge amount of data generated by applications in …

Buchkapitel

2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

Application of Tableau de Bord in the Key Accounts Department of a Fuel Trading Company: The Case of PRIO Supply

Key Accounts Managers are responsible in an organization for the management of large clients requiring Management Information Systems that provide them in real-time accurate and timely information for decision-making. This project arises …

2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

PLM and the Digital Thread

The increasing interoperability of an organisation’s PLM system of systems affords productivity gains through the ability to share, synchronise and process data and information across the product lifecycle. This ensures a single-source-of-truth …

2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

Credit Data and Processing

Credit data refer to any data related to a credit product during its lifetime. Credit data vary with different products, for example, retail and wholesale loans have different types of credit data. Credit data also depends on availability by …

2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

Transformational Trends in India’s Space Programme

India has completed 52 years since it sent into orbit its maiden satellite Aryabhata, an experimental scientific satellite, using a Soviet launch vehicle. Since that modest step, the Indian Space Research Organisation (ISRO), the national space …

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