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Corporate Social Responsibility

Aus der Redaktion

Nachhaltigkeit braucht mehr Tempo und Investitionen

Den unternehmerischen Nutzen von Nachhaltigkeit haben weltweit inzwischen fast zwei Drittel der Führungskräfte erkannt. Eine erhebliche Steigerung gegenüber 2022. Bei den Investitionen hakt es jedoch.

Frauen haben bei Karriere und Gehalt das Nachsehen

Zwar gab es in der Arbeitswelt rechtliche Verbesserungen, um Frauen gleichzustellen. Doch Arbeitnehmerinnen haben es nach wie vor schwerer, die Karriereleiter zu erklimmen, demonstriert eine globale Umfrage.

"Green-Claims-Richtlinie macht Greenwashing gefährlicher"

Compliance Interview

Greenwashing ist die negative Ausprägung der Regel "Tue Gutes und rede darüber". Schönfärberei setzt die EU eine Direktive entgegen. Wie Nachhaltigkeit noch einwandfrei kommuniziert werden kann, erklärt Expertin Nuvia Maslo.

Nur jede dritte Führungskraft ist weiblich

Karriere Infografik

Die Führungsetagen deutscher Unternehmen werden noch immer von Männern dominiert. Das geht aus einer Studie des Instituts für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung hervor. Demnach hat sich der Frauenanteil seit 2004 nur um drei Prozent verbessert.

Nachhaltigkeits-Ratings sind kaum transparent und teuer

Rating Schwerpunkt

Geldanlagen sollen nicht nur Rendite bringen, sondern meist auch sozial und umweltverträglich sein. Die Finanzbranche bietet hierfür zahlreiche Produkte, die oft auf Nachhaltigkeits-Ratings basieren. Doch die Bewertungsmaßstäbe der Agenturen unterscheiden sich stark.

Rollenbilder prägen Karrierewege der Mütter

Kind und Karriere sind in der Regel für Väter ohne große Abstriche vereinbar - für Frauen eher nicht. Woran das liegt und warum Elternzeit zum Kompetenzgewinn führen kann, erklärt eine Studie.

Wie CSR-Strategien Mehrwert schaffen

Nachhaltiges Management und Corporate Social Responsibility rücken immer mehr in den Blick von Unternehmen. Und das ist auch gut so. Denn eine CSR-Strategie macht Firmen ökonomisch und ökologisch erfolgreicher.

Neue Compliance-Richtlinien für den Online-Handel

E-Commerce Gastbeitrag

Der European Accessibility Act, in Deutschland als so genanntes Barrierefreiheitsstärkungsgesetz (BFSG) umgesetzt, verpflichtet erstmals auch private Wirtschaftsakteure zu mehr digitaler Barrierefreiheit – bisher galt das nur für öffentliche Einrichtungen. Produkte und Dienstleistungen, die für den Internetzugang und den Onlinevertragsabschluss genutzt werden, müssen vom 29.06.2025 an barrierefrei(er) sein. Kunden ermöglicht das mehr digitale Teilhabe.

Zeitschriftenartikel

Open Access 01.12.2024 | Original Article

Assessment of corporate social responsibility practices in selected public libraries in South-West and North-Central, Nigeria

This study explored corporate social responsibility practices in selected public libraries in south-west and north-central Nigeria. The study adopts multiple case-study design, and qualitative research approach. Interview was used to collect data …

Open Access 01.12.2024 | Original Article

News and ESG investment criteria: What’s behind it?

News written in the press about different companies generates consumer feelings that can condition the reputation of these companies and, consequently, their financial results. One of the practices that might improve a company’s reputation is the …

Open Access 01.12.2024 | Brief Report

The state of metaverse research: a bibliometric visual analysis based on CiteSpace

In the speculative novel named Snow Crash, the virtual parallel world in which users interact with characters is called the metaverse [ 1 ], which has also become the literary Origin of the metaverse mentioned by most scholars. In the virtual …

Open Access 01.12.2024 | Original Article

Translating brand reputation into equity from the stakeholder’s theory: an approach to value creation based on consumer’s perception & interactions

This study is to examine the translation of a reputable brand into equity and how consumers’ perceptions can trigger value creation from commitment and pursuit of CSR by an organization and adopting the same as a brand, lifestyle, and culture …

Buchkapitel

2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

Determining Factors of Firm Value: Legitimacy Theory Perspective

This study was conducted to explore the impact of effective corporate governance and corporate social responsibility (CSR) disclosure on a company's value, with firm size serving as a moderating variable. Additionally, data provided by the …

2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

Tax Avoidance in State Owned and Family-Owned Enterprises: An Indonesian Study

Tax avoidance is a form of tax planning. The methods and techniques used for tax avoidance involve exploiting weaknesses in the tax laws and regulations themselves order to reduce the amount of tax payable. Several factors influence tax avoidance …

2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

Collaborative Governance as the Form of Corporate Social Responsibility (CSR) and Community Empowerment

Corporate social responsibility encourages companies to mingle and do community service to be able to help the community in overcoming existing problems. Social responsibility is also an indicator of the assessment of investors to invest in a …

2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

What Do Employees Really Want? A Comparative Analysis of Available and Important Job Satisfiers

Zamil offers various job satisfiers for employee job satisfaction, but it remains unknown whether these satisfiers are aligned with what their employees consider important for job satisfaction. This study is designed to ascertain which satisfiers …

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