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7975 Suchergebnisse für:

Influencer-Marketing 

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  1. 2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Influencer Marketing and Consumer Behaviour: Insights into the Effectiveness of Fashion Influencers’ Sponsored Content on Instagram

    Influencer marketing represents a strategy that companies increasingly use to communicate with their market and add value to their brands, mostly fashion brands. However, the literature needs to be more extensive and requires further effort to …

    verfasst von:
    Giovanna Pegan, Chiara Verginella
    Erschienen in:
    Digital Transformation for Fashion and Luxury Brands (2024)
  2. 05.03.2024 | Online First

    Influencer marketing research: a systematic literature review to identify influencer marketing threats

    This study aims to identify and classify the influencer marketing threats mentioned overtly or implicitly in previous studies on brand use and future research. In this study, a systematic literature review protocol was followed, in which 28 …

  3. 2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

    The Distributed Creative Brand Image: Integrating Digital Influencer Collaboration into Omnichannel Marketing Communication

    In the age of integrated marketing communication the brand identity is managed by a multitude of specialist agencies necessary for complex omnichannel presence, and new independent content creators have unprecedented power through digital …

    verfasst von:
    Annette Kallevig
    Erschienen in:
    Digital Transformation for Fashion and Luxury Brands (2024)
  4. 2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Digital Disruption—How Medical Doctors Employ Influencer Marketing Strategies

    Digitalization is a major growth driver for the global healthcare market, including increased use of digital communication tools and particularly a new and innovative use of social media by medical doctors. Therefore, this study asks: How can …

    verfasst von:
    Andrea Kanzler
    Erschienen in:
    Digital Disruption and Transformation (2024)
  5. 2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

    The Impact of Influencer Marketing Versus Paid Ads on Social Media: Moroccan Perspective

    Social media has brought many changes to the way businesses are moving beyond their traditional ways of promoting their products utilizing new strategies like influencer marketing and paid advertising. Influencers are becoming increasingly …

    verfasst von:
    Kawtar Mouyassir, Mohamed Hanine, Hassan Ouahmane
    Erschienen in:
    Innovations in Smart Cities Applications Volume 7 (2024)
  6. Open Access 18.01.2024 | Online First

    “Threatened and empty selves following AI-based virtual influencers”: comparison between followers and non-followers of virtual influencers in AI-driven digital marketing

    Artificial intelligence (AI)-based virtual influencers are now frequently used by brands in various categories to engage customers. However, little is known about who the followers of these AI-based virtual influencers are and more importantly …

  7. 2023 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Blogger und Influencer Marketing Strategie

    Dieses Kapitel geht auf die Erfolgsfaktoren bei Kooperationen mit Bloggern und Influencern ein und beantwortet folgende Fragen: Was zeichnet eine erfolgreiche Blogger und Marketing Strategie aus? Worauf kommt es bei der Definition von Zielen und …

    verfasst von:
    Rita Angelone
    Erschienen in:
    Blogger- und Influencer-Marketing in der Praxis (2023)
  8. 2023 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Blogger und Influencer Marketing im Gesundheitsbereich

    Blogger und Influencer spielen im Gesundheitsbereich eine wichtige Rolle, um wichtige Botschaften authentisch und vertrauenswürdig zu vermitteln. Sie dienen als Vorbilder und Ratgeber für ihre Communities und können komplexe Gesundheitsthemen …

    verfasst von:
    Rita Angelone
    Erschienen in:
    Blogger- und Influencer-Marketing in der Praxis (2023)
  9. 2023 | Buch

    Blogger- und Influencer-Marketing in der Praxis

    Alles Wichtige für gelungene Kooperationen zwischen Unternehmen, Bloggern und Influencern

    Dieses Buch gewährt Einblicke in die Welt der Blogger und Influencer und zeigt auf, wie eine Zusammenarbeit für alle Akteure erfolgreich sein kann.Der Autorin Rita Angelone, selbst Bloggerin der ersten Stunde, gelingt es, den Prozess des Blogger- …

    verfasst von:
    Rita Angelone
    Verlag:
    Springer Fachmedien Wiesbaden
  10. 2023 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Blogger und Influencer Marketing in der Medienbranche

    Medienplattformen kooperieren erfolgreich mit Bloggern und Influencern. Die Plattformen erhalten hochwertige Inhalte und erreichen neue Zielgruppen, während die Blogger und Influencer von mehr Reichweite und neuen Lesern und Followern profitieren.

    verfasst von:
    Rita Angelone
    Erschienen in:
    Blogger- und Influencer-Marketing in der Praxis (2023)
  11. 2023 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Ausblick – Blogger und Influencer Marketing der Zukunft

    Für wirksames Blogger und Influencer Marketing ist es entscheidend, kommende Trends frühzeitig zu erkennen und entsprechend zu handeln.

    verfasst von:
    Rita Angelone
    Erschienen in:
    Blogger- und Influencer-Marketing in der Praxis (2023)
  12. 2023 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Blogger und Influencer Marketing in der Finanzbranche

    Finanzdienstleister erkennen das Potenzial der Zielgruppe Familie und setzen auf die Zusammenarbeit mit Bloggern und Influencern aus diesem Bereich. Durch positive Erlebnisse für Kinder und deren Familien werden Unternehmen nachhaltig in den …

    verfasst von:
    Rita Angelone
    Erschienen in:
    Blogger- und Influencer-Marketing in der Praxis (2023)
  13. 2023 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Blogger und Influencer Marketing in der Promotionsbranche

    Die Promotionsbranche zielt darauf ab, den Bekanntheitsgrad von Unternehmen zu steigern und den Verkauf ausgewählter Produkte zu fördern. Dabei setzt sie auf persönliche Kontakte und den Einsatz von Produktmustern und Gutscheinen, anstatt auf …

    verfasst von:
    Rita Angelone
    Erschienen in:
    Blogger- und Influencer-Marketing in der Praxis (2023)
  14. 2023 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Blogger und Influencer Marketing in der Tourismus-Branche

    Blogger und Influencer Marketing bietet im Reisebereich großes Potenzial, da immer mehr Menschen ihre Urlaubsentscheidungen aufgrund von Informationen aus Reiseblogs, Instagram und Pinterest treffen. Die Tourismusbranche hat dies erkannt und setzt …

    verfasst von:
    Rita Angelone
    Erschienen in:
    Blogger- und Influencer-Marketing in der Praxis (2023)
  15. 2023 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Blogger und Influencer Marketing in der Verlags- und Buchbranche

    Buchverlage nutzen die Digitalisierung, um neue Wege zu gehen und Kunden zu erreichen. Social Media, Buchblogger und Bookstagrammer spielen dabei eine wichtige Rolle. Durch ihre Empfehlungen beeinflussen sie die Nachfrage und das Buchangebot in …

    verfasst von:
    Rita Angelone
    Erschienen in:
    Blogger- und Influencer-Marketing in der Praxis (2023)
  16. 2023 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Blogger und Influencer Marketing in der Berufsbildung (Employer Branding)

    Blogger und Influencer Marketing ist eine wirksame Methode, um Unternehmen als attraktive Arbeitgeber zu präsentieren und Mitarbeiter zu gewinnen. Durch den Einsatz von Blogs und sozialen Medien können klare Zielgruppen erreicht, die Sichtbarkeit …

    verfasst von:
    Rita Angelone
    Erschienen in:
    Blogger- und Influencer-Marketing in der Praxis (2023)
  17. 2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Is She Real? Leveraging Real-Life and Virtual Influencer Marketing in Brand Communications

    Although most social media influencer marketing campaigns are done in collaboration with real-life influencers, the use of virtual influencers is increasingly popular. Yet, little is known about how consumers respond to the social media …

    verfasst von:
    Valeria Penttinen, Simone Lykke Tranholm Mouritzen, Susanne Pedersen
    Erschienen in:
    Welcome to The New Normal: Life After The Chaos (2024)
  18. 2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

    The Impact of Social Media Influencer Marketing on Purchase Intention in Bahrain

    The marketing field is rapidly developing with the advancement of internet and social media platforms. As a result, new digital marketing tools are being used such as social media influencer marketing. Influencers are individuals who are shaping …

    verfasst von:
    Aysha AlKoheji, Allam Hamdan, Assma Hakami
    Erschienen in:
    Artificial Intelligence and Transforming Digital Marketing (2024)
  19. 2023 | OriginalPaper | Buchkapitel

    What are the Benefits of Influencer Marketing, and How can Brands Benefit from Them?

    In this paper, we will discuss the range of benefits of influencer marketing. We will consider the benefits of influencer marketing as a marketing strategy from a brand’s perspective. We will use a case study to help the reader understand …

    verfasst von:
    Tianze Xiong, Linyi Jia, Han Zheng, Ca Ming Pi, Xuan Zhou, Yimu Gu
    Erschienen in:
    Proceedings of the 2nd International Conference on Business and Policy Studies (2023)
  20. 2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Computer-Generated Imagery Influencer Marketing—Which Ends of the Continuum Will Prevail? Humans or Avatars?

    Although influencer marketing and marketer-generated brand anthropomorphism have been extensively studied, consumer-generated imagery influencers (CGIIs) have barely scratched the surface even though it is a rising phenomenon. This is the first …

    verfasst von:
    Sara El-Deeb
    Erschienen in:
    Marketing and Smart Technologies (2024)

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