Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

03.12.2017 | Original Article | Ausgabe 1/2018

International Review on Public and Nonprofit Marketing 1/2018

Toward improving the quality of empirical public and nonprofit research: advocating for a pluralist methodological approach

Zeitschrift:
International Review on Public and Nonprofit Marketing > Ausgabe 1/2018
Autor:
Edouard Novatorov
Wichtige Hinweise

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s12208-017-0191-1) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

The paper advocates pluralist methodological paradigm approach for improving the quality of empirical and theoretical public and nonprofit research. Many researchers rely on logico-positivist/empiricist research paradigm as leading orientation to improve the quality of their work, clarify the theoretical contributions of their work, and reduce the probability of having their journal submissions rejected. The main thesis of this paper is that pluralist methodological approach will benefit the quality of empirical and theoretical public and nonprofit research. Alternative conceptualizations of public and nonprofit marketing are suggested.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Zusatzmaterial
Appendix 1 (DOCX 102 kb)
12208_2017_191_MOESM1_ESM.docx
Appendix 2 (DOCX 75 kb)
12208_2017_191_MOESM2_ESM.docx
Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2018

International Review on Public and Nonprofit Marketing 1/2018 Zur Ausgabe