Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

28.01.2019

Underperforming teachers: the impact on co-workers and their responses

Zeitschrift:
Educational Assessment, Evaluation and Accountability
Autoren:
Loth Van Den Ouweland, Jan Vanhoof, Piet Van den Bossche
Wichtige Hinweise

Publisher’s note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Research indicates that underperforming teachers have a profound impact on students and on principals who struggle to deal with the underperformance. However, the impact on, and responses of, other teachers (i.e. co-workers) is rarely studied, in spite of the importance of teacher collaboration in contemporary education. Therefore, we interviewed co-workers about incidents of teacher underperformance, using the Critical Incident Technique. Our respondents reported various types of underperformance, including student-related and team-related underperformance, as well as task underperformance and counterproductive work behaviours. Dependent on the specific incident, co-workers were more directly or indirectly affected by the underperformance. They expressed frustrations, concerns, and feelings of injustice, not only about the underperformance itself, but also about a lack of response by the school principal. Moreover, we found that co-worker responses depended on how they perceived the necessity, appropriateness, and utility of responding, as well as their responsibility to respond. This was influenced by characteristics of the underperformance, underperformer and co-worker, and leadership and team factors. Implications for educational research, policy, and practice are discussed.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Premium Partner

BranchenIndex Online

Die B2B-Firmensuche für Industrie und Wirtschaft: Kostenfrei in Firmenprofilen nach Lieferanten, Herstellern, Dienstleistern und Händlern recherchieren.

Whitepaper

- ANZEIGE -

Wieviel digitale Transformation steckt im Informationsmanagement? Zum Zusammenspiel eines etablierten und eines neuen Managementkonzepts

Das Management des Digitalisierungsprozesses ist eine drängende Herausforderung für fast jedes Unternehmen. Ausgehend von drei aufeinander aufbauenden empirischen Untersuchungen lesen Sie hier, welche generellen Themenfelder und konkreten Aufgaben sich dem Management im Rahmen dieses Prozesses stellen. Erfahren Sie hier, warum das Management der digitalen Transformation als separates Konzept zum Informationsmanagement zu betrachten
und so auch organisatorisch separiert zu implementieren ist. Jetzt gratis downloaden!

Bildnachweise