Skip to main content

2014 | OriginalPaper | Buchkapitel

Understanding Online Social Networks’ Users – A Twitter Approach

verfasst von : Camelia Delcea, Liviu-Adrian Cotfas, Ramona Paun

Erschienen in: Computational Collective Intelligence. Technologies and Applications

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Twitter messages, also known as tweets, are increasingly used by marketers worldwide to determine consumer sentiments towards brands, products or events. Currently, most existing approaches used for social networks sentiment analysis only extract simple feedbacks in terms of positive and negative perception. In this paper, TweetOntoSense is proposed - a semantic based approach that uses ontologies in order to infer the actual user’s emotions. The extracted sentiments are described using a WordNet enriched emotional categories ontology. Thus, feelings such as happiness, affection, surprise, anger, sadness, etc. are put forth. Moreover, compared to existing approaches, TweetOntoSense also takes into consideration the fact that a single tweet message might express several, rather than a single emotion. A case study on Twitter is performed, also showing this approach’s practical applicability.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Understanding Online Social Networks’ Users – A Twitter Approach
verfasst von
Camelia Delcea
Liviu-Adrian Cotfas
Ramona Paun
Copyright-Jahr
2014
Verlag
Springer International Publishing
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-11289-3_15