Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

17.10.2019 | Original Paper | Ausgabe 4/2021

Journal of Business Ethics 4/2021

Unveiling (In)Vulnerability in an Adolescent’s Consumption Subculture: A Framework to Understand Adolescents’ Experienced (In)Vulnerability and Ethical Implications

Zeitschrift:
Journal of Business Ethics > Ausgabe 4/2021
Autoren:
Wided Batat, John F. Tanner Jr.
Wichtige Hinweise

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Consumer (in)vulnerability is studied via a quasi-ethnographic longitudinal study of adolescents aged 11–15. The study focuses on how adolescents define their vulnerabilities within their adolescent consumption subcultures, the factors enhancing this vulnerability, and the social actors involved in their experience of vulnerability. The findings contribute to consumer vulnerability literature in three ways. First, by adopting an adolescent-centric approach based on an emic perspective, we go beyond the monolithic approach of studying one source of vulnerability at a time seen in present marketing literature. Instead, we introduce a polyadic or multiple simultaneous approaches that can consider risk sources. Second, the findings show that adolescents’ perceptions of consumer vulnerability are anchored within their consumption subcultures. This study introduces the concept that young consumers experience vulnerability in multiple ways, including imposed by adults or by adolescents deliberately engaging in risky behaviors. Third, this research provides ethics policy-makers and scholars with the conceptual framework of adolescent-centric vulnerability, which can help them to develop actions based on both imposed and deliberate sources of vulnerability from the perception of the adolescent.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 4/2021

Journal of Business Ethics 4/2021 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise