Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Use of Quantitative Techniques by Marketing Practitioners

verfasst von : William A. Hailey, Edward J. Ryan Jr., Jackson P. Cooke

Erschienen in: Proceedings of the 1982 Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Marketing practitioners were surveyed to determine how frequently they used twenty-six quantitative techniques in making marketing decisions. The results revealed that the most frequently used techniques were statistical and/or financial, a finding consistent with previous research. In contrast to previous work, the current study found several highly sophisticated techniques to also be ranked high in usage. This finding should be encouraging to those who advocate greater use of the more complex techniques.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Use of Quantitative Techniques by Marketing Practitioners
verfasst von
William A. Hailey
Edward J. Ryan Jr.
Jackson P. Cooke
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-16946-0_120