Skip to main content

2018 | OriginalPaper | Buchkapitel

8. Using Databases

verfasst von : V. Kumar, Werner Reinartz

Erschienen in: Customer Relationship Management

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

This chapter discusses the various uses of databases as a successful tool for understanding customers. Using relevant industry examples, this chapter explains customer databases by categorizing the types of databases, illustrating the benefits of marketing databases, and highlighting the uses of marketing databases. The chapter shows the different levels and methods of categorizing the databases by their respective main business function, information content, active or passive approach, or structure. Further, the benefits of implementing each category of database that allow marketers to analyze and customers, classify them into different groups, and subsequently implement specialized marketing programs for each group, are illustrated. Finally, the uses of these databases that firms can deploy, including identifying profitable customers, improving communication to individual customers, and positively influencing various aspects of business operations are highlighted.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
Zurück zum Zitat Jackson, R., & Wang, P. (1994). Strategic database marketing (pp. 40–53). Framingham, MA: McGraw-Hill Education. Jackson, R., & Wang, P. (1994). Strategic database marketing (pp. 40–53). Framingham, MA: McGraw-Hill Education.
Zurück zum Zitat Kumar, V., Zhang, X., & Luo, A. (2014). Modeling customer opt-in and opt-out in a permission-based marketing context. Journal of Marketing Research, 51(4), 403–419.CrossRef Kumar, V., Zhang, X., & Luo, A. (2014). Modeling customer opt-in and opt-out in a permission-based marketing context. Journal of Marketing Research, 51(4), 403–419.CrossRef
Zurück zum Zitat Rust, R. T., Moorman, C., & Bhalla, G. (2010). Rethinking marketing. Harvard Business Review, 88(1–2), 94–101. Rust, R. T., Moorman, C., & Bhalla, G. (2010). Rethinking marketing. Harvard Business Review, 88(1–2), 94–101.
Zurück zum Zitat Shah, D., Kumar, V., Kim, K. H., & Choi, B. (2017). Linking customer behaviors to cash flow level & volatility: Implications for marketing practices. Journal of Marketing Research, 54(1), 27–43.CrossRef Shah, D., Kumar, V., Kim, K. H., & Choi, B. (2017). Linking customer behaviors to cash flow level & volatility: Implications for marketing practices. Journal of Marketing Research, 54(1), 27–43.CrossRef
Metadaten
Titel
Using Databases
verfasst von
V. Kumar
Werner Reinartz
Copyright-Jahr
2018
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-662-55381-7_8