Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.07.2013 | Original Article | Ausgabe 2/2013

International Review on Public and Nonprofit Marketing 2/2013

Using social media for arts marketing: theoretical analysis and empirical insights for performing arts organizations

Zeitschrift:
International Review on Public and Nonprofit Marketing > Ausgabe 2/2013
Autoren:
Andrea Hausmann, Lorenz Poellmann
Wichtige Hinweise
This paper has not been published elsewhere and it has not been submitted simultaneously for publication elsewhere.

Abstract

Social media has become a buzz word in the German arts sector and performing arts organizations seem to be especially eager to exploit its potential marketing benefits. However, research on this topic is practically non-existent. Set against this background the purpose of this paper is two-fold: First, it wants to explore the use and relevance of social media for German performing arts organizations. Second, it aims to understand more on how performing arts organizations can exploit social media for their marketing. The methodology used to achieve these goals includes literature review and primary research (i.e. an online analysis with all 144 German public theaters and a case study analysis with one German theater). The two main conclusions from our research are: (1) The use of social media by performing arts organizations is rapidly growing and the majority of theaters use at least one application (with Facebook being the most popular one). (2) Social media can effectively support the marketing of performing arts organizations with regard to promotion and communication, stimulation of word of mouth, market research and innovation management as well as reputation management.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2013

International Review on Public and Nonprofit Marketing 2/2013 Zur Ausgabe