Ausgabe 4/2016 Schwerpunktheft: CSR- und Nachhaltigkeitsmanagement: Forschungs- und Praxisbeiträge.
Inhalt (12 Artikel)
CSR- und Nachhaltigkeitsmanagement: Beiträge der Forschung und Praxis
- Editorial
Alexander Moutchnik, René Schmidpeter
Interne Treiber von CSR-Publizität: Der Einfluss von Corporate Identity
- Schwerpunktthema
Anne Michaels, Michael Grüning
Ecological sustainability of material resources – Why material efficiency just isn’t enough
- Schwerpunktthema
Carsten Deckert
Consumer’s motivation, opportunities and abilities for sustainable consumption: A case in China
- Schwerpunktthema
Bing Zhu
Sustainable service quality
- Schwerpunktthema
Stephanie Bothe, Dorothea Schaffner, Uta Jüttner, Lutz Schlange
Do we really think small first? How to go further with CSR on micro enterprises
- Schwerpunktthema
Wolfgang Keck
Forschungskooperationen zwischen Wissenschaft und Praxis zum Thema „Corporate Social Responsibility“ am Beispiel von IKEA Deutschland
- Schwerpunktthema
Laura Marie Schons, Sabrina Scheidler
The possibility of applying the philosophy of sufficiency economy in organizational purchasing
- Schwerpunktthema
Suppasit Sornsri
Environmental and quality management systems and standards of churches and religious organizations
- Schwerpunktthema
Alexander Moutchnik
Integration von Mitarbeitern als Konsumenten in Nachhaltigkeitsinnovationsprozesse
- Schwerpunktthema
Viola Muster, Ulf Schrader, Susanne Blazejewski, Martina Schäfer, Anke Buhl, Christoph Harrach, Marc Schmidt-Keilich, Elisabeth Süßbauer